Thursday, June 11, 2009

Seronoknya Percutian Ini

Kali ini, aku berkesempatan lagi untuk pergi ke Genting Highlands. Ini adalah kali kedua aku pergi ke sana…Untuk kali ini juga aku pergi bukan menggunakan pakej. .….
Kali pertama
Masih kuingat kali pertama aku ke sana ialah pada 27/7/2007. Planning pada mulanya ramai yang hendak pergi ke sana, lastly hanya kami bertiga sahaja yang pergi aku, Zahila dan Azilah. Ini adalah kali terakhir aku berjalan-jalan kerana ini adalah semester last aku di uitm sebelum pratikal. Aku boleh dikatakan setiap semester bercuti dengan rakan-rakan. Perak, Terengganu, Melaka, Johor, Negeri Sembilan dan Genting Highlands. Kami tidak kisah kawan-kawan yang tidak dapat pergi. Jangan disebabkan itu, kami juga tidak jadi pergi. Sehari sebelum ke sana kami bertiga mencari tiket untuk ke Genting, walhal pada hari itu ada majlis penganugerahan dekan, aku tidak hadiri kerana mahu ke KL untuk mencari tiket ke Genting. Disebabkan last minute, pakej sudah habis kami hanya membeli tiket perjalanaan bas dan sky way. Tak kisahlah perbelanjaan lebih sedikit kerana aku dengan Zahila first time mahu ke sana jadi excited tu terlebih cikit kalau nak dibandingkan dengan Azilah. Keesokannya hari sabtu kami keluar boleh dikatakan awal dari kolej around 7 pagi kerana tiket bas dalam kul 10 di KL. First time naik skyway terasa gayat juga tetapi peluang bergambar dalam skyway tidak dilepaskan. Sakan gila dan riuh dibuatnya walaupun hanya kedengaran suara kami. Biarlah orang bukan kenal kita. Sampai di sana mencari permainan outdoor dan beli tiket untuk masuk ke situ. Banyak juga permainana disitu. Tujuan kami sebenarnya bukan mahu bermain sangat hanya mahu bergambar dan mahu kenal tempat. Biasalah kami ni memang boleh dikatakan kaki gambar ataupun hantu begambar pantang lihat pemandangan yang cantik mestilah bergambar untuk dijadikan kenangan. Permainan disitu tidak teringin untuk bermain mungkin rasa takut. Berjalan-jalan di sekitar outdoor. Banyak juga gambar yang kami ambil. Mungkin kami fikir bilalah lagi mahu sampai ke sana. Kami hanya sempat bermain 4 permainan sahaja iaitu permainan tidak mencabar.
  • Spinner (pening juga kepala di buatnya)
  • Tea Cup (permainan budak-budak)
  • Matahari (permainan budak-budak)
  • Pirate ship (bertambah-tambah pening kepala)

Kali kedua..
Kali kedua aku ke sana biasa-biasa saja mungkin disebabkan aku pernah ke sana. Tetapi kali ini aku pergi bersama dengan abang kedua ku. Kami pergi pada 8/6/2009 bertolak dari rumah jam 5.30 pagi. Tidak percaya rasanya seawal itu kami bertolak…..Perjalanan mengambil masa 3 jam jadi itulah keputusannya. Kalau pergi lambat alamatnya tidak dapat bermain kerana orang sudah begitu ramai di sana. Kali ini tujuan aku ke sana adalah untuk bermain, bergambar hanya sekadar sampingan sahaja kerana kali pertama aku sudah puas bergambar. Aku hanya dapat bermain 6 permainan. Ada juga penambahan daripada kali pertama datang dahulu. Itupun sudah penat menunggu.Aku teringin untuk bermain Space Shot tetapi tiada kekuatan lagi. Bermain Cyclonepun sudah terasa nak tercabut jantung rasanya dan rasa tiada suara, perit anak tekak sepanjang permainan. Mungkin aku sudah serik untuk main permainana ini.

  • Spinner
  • Matahari
  • Dinasourland
  • Cyclone (luruh jantung rasanya)
  • Astro fighter
  • Pirate train (ingatkan seram sangat tak dak hantupun)

Aku dan adikku sahaja yang main banyak permainan kerana anak sedaraku tidak boleh berjauhan dengan uminya. Jadi akak iparku tidak dapat bermain permainan yang mencabar. Abangku, tidak suka beratur dalam satu-satu permainan. Jadi dia hanya melihat kawasan-kawasan di situ sahaja. Katanya mahu ajak aku ke sana lagi dalam bulan 7 ini untuk bermain….Cuti sekolah dipenuhi ramai orang mungkin hari biasa tidak ramai. Tapi entah kan jadi entahkan tidak. Percutian yang boleh dikatakan menarik…..

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates | Make Money Online