Monday, July 6, 2009

Berbaloi Akhirnya

Aku telah menyertai tournament bowling Sabtu yang lalu. Tournament ini hendaklah disertai oleh tiga lelaki dan seorang perempuan bagi satu company. Di sebabkan aku adalah satu-satunya staf perempuan di situ, jadi aku kena sertai kerana itu adalah salah satu syarat penyertaan. Sudah lama juga aku tidak bermain. Ingatkan sudah pencen…


Masih kuingat kali pertama aku memegang bola bowling. Masa itu aku berada di semester 2(Diploma). Aku bermain di Mines Shopping Fair bersama rakan-rakan. First bermain aku menang walaupun tidak pernah bermain sebelum ini. Selepas itu bermain bowling merupakan satu tabiat. Bila difikir-fikirkan membazirpun ada bila bermain bowling ni. Setelah beberapa kali bermain akhirnya aku stopkan tabiat ini..

Sekarang aku mula bermain kembali...Bebarapa kali juga aku training…Di Bukit Beruntung dlm 3 kali dan di Kajang 2 kali, untuk membetulkan skill bermain…Permainanku tidak consistent..kadangkala boleh mencecah 100 lbh pin….Dapat jugalah beberapa kali strike…2 hari sebelum tournamanet tangan aku tergeliat disebabkan main bowling..Risau juga. Seharianku sapukan minyak di jari…sekali main 3 -5 kali game…Fuh sakit urat-urat kurasakan…Hari sabtu tiba jua…Selepas selesai kelas pada hari itu, aku cepat-cepat pulang ke rumah dan bersiap untuk ke Kajang bermain. Permainan 3 game…terdapat 9 company yang bertanding. Fuh risau nya…tanganpun masih kurang okey….aku hanya menggolek bola dengan perlahan, x nak menggunakan tenaga risau tangan sakit…kalau 3 game secara purata 60 balingan juga kalau tidak strike….game 1 dan2 aku maintain 100 lebih pin….game yang ke 3 aku sudah tidak berdaya…berserah sajalah. Pengumuman pemenang diumumkan..company aku mendapat no 1 dan aku mendapt tempat ke 2 bagi perempuan.

  • Group Champion
  • Woman Single Runer Up

Berbaloi juga training aku selama ini. Tidak sia-sia kurasakan. Sekarang alu stopkan permainan ini dan tumpukan pada studi pula. Chaiyok...chaiyok na...

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates | Make Money Online