Thursday, August 27, 2009

Seminggu Berlalu

Hampir seminggu umat Islam menunaikan rukun Islam yang ke 3 menunaikan puasa di bulan Ramadhan...Terasa sekejap masa berlalu..Sungguh indah kurasakan dapat menempuhi dan menikmati bulan ini...“Rejab bulan Allah, Syaaban bulanku dan Ramadan bulan umatku.."Kelebihan bulan Ramadhan dan keagungannya dengan adanya malam Lailatul Qadar..Pada bulan inilah kita hendaklah memperbanyakkan ibadat kerana fadhilat Ramadhan amatlah besar. Aku juga turut melakukan perkara yang sama. Melakukan rutinku yang setiap tahun kulakukan. Mudah-mudahan tiada halangan, kekangan masa dan sebagainya untuk ku melakukannya. Walaupun aku dilimpahi dengan assignment-assignmnet, akan ku tempuhinya dengan sabar. Aku tidak mahu mendapat reward di dunia sahaja, tetapi aku juga mahu mendapat reward di akhirat. Menampung ibadat-ibadat yang terkurang sebelum ini. Pejam celik, pejam celik Ramadhan akan berlalu pergi. Adakah tahun hadapan dapat akan kutempuhi lagi. Nikmatilah Ramadhan ini dengan kelebihannya dan kemuliannya kerana kita tidak tahu Ramadhan akan datang dapat kita tempuhi atau tidak..Wallahuallam

Assignment Oh Assignment

Minggu ini merupakan minggu ke 10 bagi pelajar-pelajar Master diUPSI. Tinggal beberapa minggu lagi untuk menempuh minggu final exam. Masing-masing sibuk menyiapkan assignment-assignment yang bertimbun-timbun. Pening kepala juga dibuatnya. Housemateku tidak sepertiku kerana semester ini dia hanya mengambil 2 subjek sahaja..Aku juga yang terkontang kanting sendirian untuk menyiapkan assignmnet-assignmnet ini. Masa kurasakan telah kugunakan sebaiknya sehinggakan masa tidurku selama ini kupendekkan untuk menyiapkan assignment-assignmnet ini. Tidak tahulah kenapa, sepatutnya aku boleh siapkan mungkin kerana tidak tahu buat membuat kan aku tidak dapat menyiapkan lagi Beginilah keadaannya setiap semester apabila mengambil mode A. Walaupun ada menyuruh aku mengambil mode B, aku masih tidak berdaya. Maaf teman-temanku bukan aku tidak mendengar nasihat atau saranan tapi itulah hakikatnya. Aku masih tidak berdaya. Tak apelah pengalaman membuatkan kita menjadi lebih dewasa dan mampu menguruskan segalanya dengan baik dan berjalan lancar. Setiap subjek tidak ada perkaitan. Jadi ini lagi merumitkan keadaan. Subjek pendidikan dengan gayanya, subjek khusus dan penyelidikan dengan programnya tersendiri. Mujur subjek penyelidikan dapat 1 group dengan housemate. Jadi terpaksalah dia membuat lebih banyak dari aku. Aku hanya mengeluarkan idea-idea sahaja. Sori yer Nor. Tak termampu diakalku dan tak termampu dek tenagaku untuk menyiapakan semuanya sekaligus. Hanya dikau tempat kuminta bantuan. Thank you very much because you're part of my life. Beginilah apabila menjadi student. Asiggnment tidak pernah habis selagi semester tidak berakhir.

1 Comment:

  1. nurQaseh said...
    sabar2 yus..usaha tangga jejayaan..
    no hal la..sy x kisah pn..~_^

Post a Comment



 

blogger templates | Make Money Online