Sunday, October 11, 2009

Dugaan Sebelum Final

Hari ini aku berjaya menghabiskan 1 paper. Walaupun tidak puas hati dengan skrip jawapanku, aku terpaksa penuhkan jua ruangan-ruangan yang ada, moga-moga ada markah tambahan yang ku peroehi. 2 hari sebelum paper ini, aku telah terkena keracunan makanan. Bermula hari jumaat. Aku mengalami cirit birit, muntah-muntah, sakit kepala dan hilang selera makan. Lemah juga badanku kerana aku tidak dapat mengisi apa-apa makanan, walaupun minum air kerana ia akan keuar semuala. Jumaat aku hanya menghabiskan masa dengan berbaring dan tido walaupun bukan diatas tilam yang empuk. Aku mesti sihat kerana hari ahad aku ada final exam. Jumaat malam aku gagahkan studi, biarpun kepala terasa sakit, mungkin angin sudah masuk kedalam badanku hingga naik ke kepala. Setengah jam aku berjaga, 2 jam aku tido, begitulah seterusnya.Tidoku tidak nyenyak memikirkan final exam. Hari Sabtu juga keadaan tidak banyak berubah. Cuma petang aku rasa kuat sikit biarpun sakit kepala masih menguasai diri. Aku studi sedaya termungkin biarpun orang lain melihat aku bersungguh-sungguh. Tidoku tidak menentu. Akhirnya final tiba, tetapi aku tidak berkeyakinan menjawab soalan final kerana kurasakan begitu sukar. Aku hanya mampu berserah sahaja.

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates | Make Money Online