Wednesday, November 11, 2009

Plan Tak Jadi

Sedih rasanya bila apa yang kurancangkan semua tak jadi. Ingatkan aku dapat bercuti panjang selepas raya haji tapi hanyalah angan-angan kosongku sendiri. Selepas exam aku berhempas pulas menyiapkan proposalku yang sudah lama aku sengaja tangguhkan memberi ruang kepada final examku. Aku bersungguh-sungguh siapkan walaupun berdikit-dikit. Bila asik dok mengadap bosan juga. Tapi aku tetapkan hati aku untuk menyiapkannya walaupun banyak pembetulan yang perlu aku perbaiki nanti. Aku tetapkan hati supaya dapat menyiapkannya walaupun aku terpaksa menetap di putrajaya selama 3 hari untuk mencari bahan-bahan untuk proposalku. Akhirnya aku berjaya mghntr proposal dekat sprvsrku. Aku mengharapkan sprvsr dapat membaca proposalku dlm masa terdekat ni supaya aku dapat buat pembetulan dan dapat aku bercuti pnjg. Tetapi aku tidak bernasib baik, mungkin sprvsrku sibuk, dia hanya sempat membaca tapi tak sempat untuk berbincang. Khbrnya awl bulan 12 baru aku dapat berbincang dengannya. Apakan daya, aku terpaksa btlkan cuti ku walhal sudah lama perancangan itu ku buat. Sudah lama aku tidak menghabiskan masa dengan family.. Bila lagi waktu seperti itu akan tiba. Mood cutiku terpaksa kubuang jauh-jauh. Hanya disebabkan proposalku, semua plan ku x jd. X pelah bila lg aku hendklah melakukan pengorbanan, walaupun mungkin ma dan abah menyuruh aku tggl di rumah dalam jangka masa yang lama. Aku tidak dapat turuti. Aku mungkin akan pulang beberapa kali. Untuk menghadiri majlis2 kenduri kawan2ku. Dapatlah aku pulang ke rumah walaupun tidak lama. Aku terpaksa aturkan plan yang baru kerana plan lama ku sudah x jd.

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates | Make Money Online