Monday, November 23, 2009

Berjayakah Aku???

Berjayakah Aku???Ia tidak berkaitan dgn keputusan peperiksaanku. Aku sudah tidak ambil peduli dgn keputusan peperiksaan. Walaupun pd mulanya aku tidak boleh terima hakikat bhw aku tidak boleh mndpt keputusan cemerlang sprti dulu. Aku akan terima dengan hati yang terbuka dan redha akan keputusanku nanti. Aku tlh berusaha, bertawakal dan hanya berserah kepada-Nya.


Semakin hari semakin dekat kurasakan untuk memasuki sem baru. Aku mula berkira-kira utk membuat perncngn. Moga-moga aku berjaya dgn perncngn itu. Sem depan aku memasuki semester ke 3. Diikutkan aku hanya tggl 4 subjek untuk kuhabiskan dgn 1 projek mini tesisku. Disebabkan aku adlh pljr fultime, boleh dikirakan byk masa yg terluang. Aku mula membuat perancangan. Perancanganku adalah untuk menghabiskan pengajianku pada sem 3. Proposalku sudah siap walaupun mungkin masih byk lagi yg perlu diperbaiki. Keputusannya mggu depan sama ada proposalku diterima atau tidak. Perkara itu masih 50%. Sekarang yang penting adalah jadual kuliahku. Apabila kuanalisis kembali jadual2 semester2 sebelum ini, untuk subjek bidang dioffer 1 subjek untuk satu sem. Secara logiknya aku kena ambil 4 sem dan sem yang last hanya tinggal 1 subjek. Kalau boleh aku mahu menghabiskan semua subjek sem depan. Untuk mmstikan lg ttg jadual kuliah aku tlh menelefon opis fst untuk menanyakan hal itu. Selepas aku menelefon fst, jawapan yng kuterima x memuaskan hatiku, lalu aku menelefon ketua jabatan matematik untuk memastikan supaya aku boleh mengambil semua subjek sem depan. Kata putus darinya mmg dioffer 2 subjek bidang utk sem akn dtg tetapi mungkin clash. Jadi aku meminta jasa baiknya supaya subjek itu tidak bertndh dgn jadual waktu yang lain. Mudah-mudahan pendapat aku diterima. Aku kena igtkannya kembali mengenai hal itu.Mudah-mudah aku berjaya dengan perancangan ini. Kalau aku berjaya, aku dapat menghbskan pengajianku dengan cepat.

2 Comments:

  1. MOHD KHAIRUL REZWAN NASIR said...
    klu ada keyakinan pasti berjaya
    nurQaseh said...
    insyaAllah yus..
    chaiyok2..

Post a Comment



 

blogger templates | Make Money Online