Wednesday, March 9, 2011

Selesai meeting yang pertama yang aku hadiri sepanjang aku kerja kat sini. Alhamdulillah setakat ni x dak apa2 yang ditegur. Mujur sebab first time menghadiri meeting... Bulan-bulan kemudian, kita tak tahu, mungkin turn aku kena teruk masa meeting. Jadi bersedialah, dan hadapinya dengan tabah. Bila lepas meeting, aku rasa bertambah semangat nak hadapi karenah pelajar, tambah bila aku baca evaluation pelajar terhadap aku. Aku akui memang aku mengajar dengan cepat. Sebab apa??Sebab aku nak kejar silibus.. Yang penting dorang sempat nak wat revision. Itu aku punya planning. Apa-apapun revision dan latihan yang banyak untuk subjek matematik. Itu je formula untuk mendapat keputusan yang cemerlang. Kemudian aku perlu menyediakan banyak soalan untuk mereka supaya mereka dapat menyelesaikan permasalahan matematik dengan cepat dan membiasakan dengan soalan-soalan tersebut. Bila menyediakan soalan aku juga perlu prepare dengan jawapan-jawapannya. Owh..sungguh banyak kerjaku...Semua aku nak buat. Sampaikan aku tak terbuat rasanya. Apa-apapun aku terima tugasku dengan rela hati. Apa-apapun aku happy walaupun rasa agak terbeban.Itu baru bahagian pengajaran.

Kemudian aku risau silibus tidak sempat aku habiskan. Macam mana nih...Final makin dekat. So, aku terpaksa korbankan masaku untuk buat kelas tambahan. Menggantikan kelas-kelas semasa ketiadaan aku nanti. 26 jam..Fuh mencabar rasanya. Jadi setiap malam aku mengadakan kelas ganti dan tambahan untuk menghabiskan silibus. Setiap minggu jugak aku mengadakan kelas untuk student istimewa. Itulah usahaku untuk melihat student semua berjaya. Aku mengharapkan student-studentku dapat melihat usaha aku untuk melihat mereka berjaya.Targetku 2 minggu terakhir sebelum final, untuk membuat revision satu persatu sehingga student boleh menjawab dengan cemerlang, dan supaya aku dapat bercuti dengan tenang.

Akhir sekali, bila pk pasal kawen, rupa-rupanya banyak lagi yang aku tak settle rupanya. Adoila ingtkan mudah, rupa-rupanya susah. Banyak betul lagi yang aku tak selesaiakan rupanya. Nampaknya aku kena apply cuti lagilah untuk menyelesaikan urusan-urusan yang penting seperti borang kawen. kalau tidak, tak kawenlah aku. kena ganti kelas lagi...Adoila..memang rasanya tak ada masa rehat dah aku nih..Sepanjang masa penuh dengan aktiviti...kelas, balik kg dan sebagainya. Moga-moga aku dapat menghadapi dengan sebaiknya sehinggalah sampainya hari bahagi aku.

1 Comment:

  1. cik gha said...
    xpe, kwen sekali je...heee~

Post a Comment



 

blogger templates | Make Money Online