Tuesday, March 20, 2012

Semacam tak percaya

Wah aku dah start mengupdate blog. Semacam tak percayakan. Maknanya aku tak ada kerja nak buat. So sekarang aku free. Dah tak tau nak wtpe, so aku trylah mengupadate blog nih daripada aku tak buat apa-apa, termenung sana, termenung sini, ke hulu ke hilir, baik aku ambik laptop nih bawak ke satu sudut dan aku melayan blog aku nih.

Wah, hari ini dah nak masuk minggu ke 9. Semacam tak percayakan...Lagi 7 bulan aku akan menjadi ibu. Alhamdulillah tiada apa-apa alahan yang teruk berlaku pada diriku ni. Cuma pada awal-awal dahulu aku kerap pening kepala sehinggakan sepanjang hari aku alaminya. Mabuk taklah pulak....2 minggu kebelakangan ni pulak aku dah tak boleh bau orang menggoreng ikan dan ayam, sehinggakan nak menjamahnyapun semacam je rasa. Kembang je rasa tekak nih. Cafe di sini kebanyakannya semua berteraskaan ayam dan ikan sahaja So jawabnya setiap kali aku pergi ke UiTM mestilah aku bawak lauk yang aku boleh makan je. Kat rumah pulak, ma sahajalah yang masak. Mujur jugak aku dok dengan family. Kalaulah aku keseorangan, uhh tak tahulah macamana dan tak dapat dibayangkan rasanya. Macam nilah gamaknya masa ma mengandungakan aku dulu. Lagi teruk agaknya daripada aku. Aku ni dikiranya ok jugak sebab tak mengalami muntah-muntah.

Sejak aku berbadan dua nih juga, banyak perkara yang terbatas. Aku dah tak ulang alik ke Johor sejak aku disahkan mengandung. Takut terjadi apa-apa. Mencegah lebih baik dari mengubatinya, sebelum apa-apa terjadi. Lagipun kandungan aku masih baru. Aku jugak dah tak larat nak jalan jauh-jauh. 30 minit dah jalan dah terasa pancit. Macammanalah aku nk pegi bercuti nih. Alamatnya kena postpone tahun depan untuk sambut anniversary. Kumpul duit banyak-banyak boleh pergi bercuti jauh sikit dan berjalan sakan nih..

Jadi dalam masa 7 bulan aku menghitung hari untuk menjadi seorang ibu, seorang ibu yang mitahli. Besar pengorbanan seorang ibu, dapat aku rasakan apabila aku juga semakin dekat untuk bergelar seorang ibu. Semacam tak percayakan. Selepas ini anak-anak akan membesar depan mata. Moga-moga aku dipermudahkan segalanya. Mengurniakan anak yang soleh dan solehah dan ahli yang bijaksana.

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates | Make Money Online