Monday, February 22, 2010

Akhirnya....

Minggu ini dan minggu depan perit kurasakan untuk aku menempuhinya. Segala-galanya perlu diselesaikan. Bila difikirkan semuanya pening dan lemah kurasakan. Tapi kata-kata semangat dr'my prince' membuatkan ku semangat kembali.

'sem ni je hadap semua ni pasni dh x da dah'

Kata-katanya membuatkan aku berkobar-kobar untuk menempuhinya dengan segala kudratku yang ada...Biarlah penat sekarang, nnti aku tidak laluinya lagi. Sedang aku sibuk menyiapkan kerja-kerja ku malam td..lptp ku buat hal lg..Sebelum ini boleh juga dionkan walaupun skrin lptp gelap tapi blh dihidupkan. Tapi lain pula denga kejadian yg ini. Langsung x blh dionkan. Risau dibuatnya. Selepas aku format dan buat backup serta aku installkan antivirus, mudah-mudahan kejadian seperti sblm itu tak berulag lagi. Tetapi akhirnya terjadi lg. Mlh lg teruk kurasakan kerosakannya. Segala dscssn group dan asemen yg br disiapkan ada didalam lptp..Tidak haru dibuatnya. Dahlah tido tak menentu disebabkan ini semua.

Aku tidak sabar untuk menunggu keesokan paginya. Aku andaikn lptp ku bermasalah selepas diformatkan. Jam 9.30 aku ke kedai komputer sehingga sggp tggu kedai dibuka untuk mengetahui punca krskn lptp ku...Bila di cek..rupa-rupa motherboard yg masalh bkn maslah software tp maslah hardware. Jangka masa untuk dibaiki 2 mgu- 1 bulan. Mgmbil masa yg lama. X kan aku mahu menggunakan lptp opis selama sebulan.. Haru..haru..Jadi aku tidak dapat buat keputusan lg....Bial difkr2kn akhirnya aku membuat keputusan untuk membeli laptop baru..walaupun kurasakan sesak nafas dibuatnya...

1 Comment:

  1. nurQaseh said...
    sabar yus..Allah x uji yus kalo yus x kuat..Allah menguji hambaNya sesuai dgn kemampuan..supaya kita lbh dekat dgnNya...

Post a Comment



 

blogger templates | Make Money Online