Sunday, December 12, 2010

Berjaya Akhirnya.....

Hujung minggu sudah sampai ke penghujungnya...Aku berjaya gak membereskan operasi membersihkan rumah..Sakit2 badan di buatnya....Bermula jumaat malam, membasuh pakaian dan bilik air....Saja buat awal, sebab aku tau, hari sabtu dah x larat nak buat...Beres malam tu jugak. Pagi esoknya, start kul 7.45 aku menebas lalang2 di belakang. Bila matahari dah menampakan sinarnya, aku dah berhenti...dah x larat rasanya..lencun jugak baju yg aku pakai....Pastu start sidai baju then membersihkan sawang2 dalam rumah(setakat yg boleh je). Membersihkan kipas siling yg dah x boleh nak laju dah(banyak sgt habuk rupanya) Bila dah selesai, barulah wat sarapan pg...Perut perlu diisi...masak ringkas2 je...wat cucur sebab dah lama jugak aku x buat nih...Selesai mnm pg walhal dah 11 lebih, terus aku memerap dalam bilik. Bila buat kerja berat sikit mulalah penyakit nak datang. Jadi sebelum melarat nak tau apa aku buat..mestilah aku tido..Sampailah kul 2. Angkat baju di ampaian, n terus melipat..Kul 3 lebih dah mau kuar g pasar mencari barang2 basah. Awlnyalah aku keluar sebab aku x mau susah2 cari parking. Aku kalau bab parking nih fail lg. Terpaksalah kuar awal, walhal byk lg gerai yg x bukak. Aku nih kempunan nak makan rojak singapore tapi x daklh pulak...nasiblah kamu yuhazlina terpaksalah beli nasi kerabu....Sampai umh kul 5, isi perut dulu sebba x makan lg tghari...Dapat panggilan dr uncle mau dtg baiki umh...Terbantutlah aku nak wat keja kt belakang umh..Tambah pulak hujan lak waktu tuh.....dah nak mgrib hujan baru berhenti, aku isi rumput2 dan lalang dlm plastik hitam..dapatlah dalam 4 beg....Penat jugak... Tangan dah menggelembung, mcmanalah nak sambung wt keja pagi esok..

Esok bgn pg..badan2 dah terasa sakit...malasnya nk smbg wt keja..tapi kalau x buat bila lg nak buat..gahkan diri utk menyambung operasi pembersihan belakang rumah.....mencangkul dan menebas..macam berkebun pulak rasanya. Gelembung2 ditgnku dh mula pecah..adoila pedihnya lah..macam manalh manusia yg berkerja sebagai petani..Aku nih baru sikit je,...tgn nih manja sgt...kena bereskan arini jugak..Malas dah nk smabung minggu depan...bersihkan apa yg patut, biarpun ada tertggl lalang sikit2..Aku dah x mampu...penyakitku menyerang awal pulak pagi nih..Cepat2 isi dalam beg plastik dna letak diluar rumah....berehat sebentar....wat sarapan cucur lagi..tapi cucur resepi baru..Entah sedap ke tidak nih...Cuba jelah..Selesai masak..membersihkan diri, makan n tido..itulah ubtnya..lama jugak aku tido..Kul2 aku bgn....dan sekarang aku dah x tau nk buat apa sebeb keja dh beres semuanya...rasanyalah....Hu3...Cepatlah ari esok, moga2 aku tak bosan seperti arini...Nak kuar jalan2 x dak kawan pulak..nak balik Kalumpang..Malas pulak...

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates | Make Money Online