Monday, December 6, 2010

AKu Tertipu 2

PART 2

Esoknya, pas siap2 balut hadiah, tunang aku ambik dalam kul 12 lbh. Hantar kawan dia dulu kt UIA. Kemudian mengisi perut dl baru selesa nak berjalan. Plannya nak g Mid vally n Sogo. Sebab apa aku nk g Sogo?? Sebab aku nak beg itu. Tp aku nak g Mid Valley dulu..Kot2 ada sale kt sana....Dalam perjalanan ke sana...Jem… Jem atas jalan raya adalah nk dekat 45 minit....cari parking pulak dalam 1 jam..Aku dah fed up..mujurlah tunang aku nih penyabar orangnya. Dapat dengan aku chow awal2 lg. Akhirnya dapat jugaklah parking.

Aku pergilah Jusco dan Metrojaya. Nak cari Parkson rupanya x dak kat sana. G Jusco x jumpa yg aku cari...G Metrojaya..ha...ha ada barang yg aku nak...Sebelum tuh, aku dh siap pesan kt tunang aku wt kuar duit2 byk2 sebab aku dh pokai. Semalam punya perbelanjaanpun dh lbh sebelah tgn...Hu3...Jadi aku x tau dia wt kuar berapa..Yg pasti byklh tuh, sebb aku suh wt kuar byk. Sekali sekalakan...Tgk2 x dak sale jugak kt Metrojaya...G lah kat butik jenama tuh...Laginya barang pattern tuh mmg x dak lgsg...Pergi balik kt Metrojaya. Dapat dengan tunang aku ikut aje....Laz2 aku x jadi beli...Sbb aku rasa mahal sgt..Hu3..tepon mak, mak kata ikutlah...Adoila...Dapat dgn adik beli jelah..Bila gkan..sekali aje...Dapat dgn tunang aku ikut jelah. Aku jadi x tetap pendirian. Adoi mcm man nih....

Akhir sekali, aku masuk juga metrojaya tuh, dgn tekad hati beli jugak walaupun aku rasa mahal. Tapi mmg mhlpun..Hu3...Bila aku byr, msg2 dgn kredit kad, dpt dengan kitaorg tunai aje, walaupun berkeping2 duit yg kuar....Tgk2 aku dapat voucher RM 30 atas pembelian td...Apa lagi nk hbskan teruslah, bila lg nk g Metrojaya...Sebelum tuh aku ada gak survey minyak wang nih..Fuh semua mhal belaka. Budget mmg amat2 terlebihlah. Jadi aku ambik jelah yg botol2 kecik nih...Biarpun agak mhl sikit, x pe voucher tuh boleh diguna....Beratur lg nk membyr,..tiba2 dia ckp x leh guna voucher tuh, aduh,..dhlah aku x kuarkan duit lgsg td..Yg hanya duit wrna biru je....malunya aku...mujur ckp duit..kat purse tunangku hbs, kt aku pun hbs..Dhlah ramai org kt blkg....Tobat aku x nk byr kt situ tuh....Rupanya2 voucher tuh x leh guna utk brg kosmetik, Aku tertipu rupanya. Malu jugak aku. Semua budget aku dh lari...100%. Laz2 mmg aku x guna voucher tuh...Masing2 balik dgn kepenatan....Tunang aku sggp hntr aku ke Tanjong Malim, sesat pulak kt bandar nih..Hu3...msg2 dh penat berjalan 2 ari....Akhirnya jumpa highway ke ipoh. Alhamdulillah.

Mggu depan sekali lg aku trn K.L nk mghadiri majlis kawen, sambil2 cr barang lagi yg x terbeli....Bangun je aku dr tido….badan semua sakit2 tambah lak kaki aku nih melecet…Sakit sungguh rasanya…api x serik2 lg nak berjalan minggu depan...


CONTINUE

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates | Make Money Online