Wednesday, August 11, 2010

Bukan Maksudku Begitu

Pas terawih td, aku buat xtiviti yang sepatutnya. Kemudian aku ke dapur untuk menjamah kuih yang ku beli di bazar ramadhan tadi..Biasallah bila dh banyak kali rukuk dan sujud, rasanya mcm ada ruang lagi dalam perut nih..Masa aku dok makan td ada gaklh housemate duduk sekali dimeja makan...Sedang dok borak-borak my housemate

"Kyus bila nk gi spa??

Eh ke citu lak dia nih. Then dia sendiri yang jawab..

"Ooo raya baru tau eh".."Tapi apa salahnya kan kalau g awal2".

Ada lg 2-3 perbualan yang berkaitan itu. Entah tiba-tiba aku lak secara direct tanpa pandang kiri kanan depan dan belakang..

"X nak r dok pisah-pisah"

Opps..terkuat lak tu. Dahlah suara aku lantang mesti dengar sebijik sebutat apa yang aku cakap nih..Aku lupa ada my housemate yang telah berkahwin..Owh tidak..lain kali cakap siang pandang2, cakap mlm dengar2..Owh..tidak kusangka dahlah pintu bilik tidak terttp rapat...Adakah si dia mendengarnya..Aku tidak pasti...Bukan niat aku untuk melukai hatinya. Tapi mungkin cara fikiran kita berbeza. Cara kehidupan kita juga berbeza. Aku tak nak nnti bila keadaan seperti housemateku ini lain lak yang terjadi..Aku mahu bersedia sepenuhnya sebelum ke arah itu..Tapi kalau jodoh dan takdir seperti itu kita tidak boleh menolaknya. Adoilah di malam kedua terawih dan hari pertama puasa mungkinkah aku dah melukai perasaan seseorg tanpa sedar...Ampun dan maaf dipinta .

2 Comments:

  1. cik gha said...
    ish ish ish...terasa saya...kikiki
    spe_echless!! said...
    betol2..

Post a Comment



 

blogger templates | Make Money Online