Friday, August 13, 2010

2-3 ari ni aku sibuk diopis, tidak sempat nk membuat keja lain melainkan keja opis...Owh..ruginya masa yg aku telah membazir sebelum ini. Bulan posa nih juga kurasakan penat+ngantuk+perut sentiasa berbunyi. Pelik juga aku, sebelum2 nih aku posa x daklh pulak keadaan seperti ini. Steady n ready. Biarpun byk kali turun naik tangga..X mkn nasi 2-3 ari pun masih boleh bertahan lagi..Sekarang masa posa aku mmg kena mkn nasi. Mungkin juga tengok kawan-kawan keletihan membuatkan aku turut merasainya. Dugaan di bulan posa..Ini bukan kisah yang aku nk ceritakan di sini. Ia adalah sebagai permulaan entri sahaja.

Sebenarnya aku nk menceritakan kisah lain. Balik dari opis ptg td, aku dh minta tolong my housemate Jiha tolong aku ajar belajar keta. Owh berdebar + takut jugak..Setelah siap memasak semua untuk juadah buka posa, apalagi kitaorang pergilah area jalan proton city walaupun ketika itu hujan lebat. Pada mulanya hujan rintik2 sahaja tetapi lama kelamaan makin lembat pulak. Kat situ jalanpun lengang, mudahlah aku belajar bawak keta nnti. Aku sebenarnya bukan x dak lesen memandu tapi rasanya dh berhabuk kat wallet tu..dah bertahun-tahun asik dok renew je..tp keta still x reti nk bawak..Aku bagaikan seperti baru nk bljr memandu. Belajar mana tekan minyak, brake , clasch, dan nk masukkan gear. Memang betul2 baru belajarlah...huh...berdebar jugak bila jumpa simpang, ada keta belakang and traffic light. Aku jadi kelam kabut. Kalau kat simpang mesti matinya keta..Adoila, kena bljr byk kali nih..Mcmanalah nk bwk keta sendiri nnti...

Paling x tahan bila kt traffic light lampu merah igtkan nk terus je yela keta pun x dak, keta lak dah gear 5 aku rasa tiba2 Jiha suh berhenti sebab ternmpk keta polis kt persimpangan, brake tiba2 aku. Mujr x dak keta kat belakang. Fuh selamat keta Jiha . Kalau tidak habislah aku. Kalau orang pro yang wat brake kecemasan x pe gak, ini aku yg baru je beberapa minit belajar. Fuh..masing2 macam dh nk kena heart attack rasanya, tambah2 Jiha..yela keta diakan. mestilah risau. Moga-moga dia x serik nk ajar aku lagi.

P/S: Jiha kena ajr kyus sampai pandai nnti kyus bawak jiha jalan2 kt pekan tnjg malim yer...

1 Comment:

  1. cik gha said...
    adeh, setakat pekan TM wtpe, bwk la jauh sket..hehe

Post a Comment



 

blogger templates | Make Money Online