Thursday, August 26, 2010

Ingatlah........

Semalam aku baru dapat keta, setelah sebulan urusan loan dan sebagainya. Memang itu yang aku nanti-nantikan tapi tak daklah menunggu setiap detik dan ketika. First time juga aku bawak keta auto, setelah beberapa kali aku diajar naik keta manual oleh jiha. Abang aku suruh aku bawak keliling proton city. Diajar macamana nk guna keta auto. Memanglh x payah tapi perlu tahu apa yang patut. Yang penting tak mati. Di awal permulaan semasa aku bawak keta adalah reverse keta. Masa naik keta jiha x dak lah pulak bljr reverse2 nih..jalan kedepan je...gabra punya pasal abg kata brek tapi nk tau apa yg aku tekan minyak..memang x boleh blah r..sepanjg naik keta berbunyi gak r abg...tekan brek....jgn makan line org..itulh yang aku dgr dr awl sampailh akhr permulaan naik keta. Perkara pertama yang aku kena ingt...tekan brek dan jangan makan line orang..

Petang aku perlu ke kampus, abg aku lepaskan aku sorang2 tp mcm x percaya je..fuh..berdebar aku. Pas aku hidupkan enjin aku confius, nak letak mana gear nih. Takkan nak tanya abg, jadi aku teponlh "cik abg" masa aku dok tepon, tiba2 abg aku ada. nak tgk aku reverse keta r tuh. Takut gak kot2 tertekan myk lg. Tapi aku perlu confident...kalau x sampai bila?? Aku bawak penuh berhemah r kononya. Maklumlh tiada org disebelh, mujurlah kenderaan x byk diatas jalan raya. Alhamdulillah aku selamat sampai kat umh..Petang aku perlu ke opis semula untuk buat report dan hntr abg aku blk kalumpang. Aku ajak jiha dan nor teman sekali. mearas naik keta baru..hihihi..Masa ke kalumpang abg aku bwk nk cepat ketanya...dia bawak keta mcm keta dia, fuh..aku pun x bwk mcm tuh..

Pg ni ada lg kisahnya..Mintak2 r pas nih aku kena igt sampai bila..Debaran tuh masih terasa...Jadi aku turun awl nk ke opis, kiranya x dak banyak keta r kat jalan raya. Aku bawak slow n steady. Bila sampai diopis...alamak rupa2nya aku x wat turun handbrake.Yang boleh aku perasan sebab aku nk wat naik handbrake....Aiyoo apa nk jadi..mujur lah aku selamat...Mintak2 r aku igt sampai bila2..Jgn lupa aku nk wt trunkan hndbrake lg sudah r...Perkara kedua yang perlu igtkan..pastikan handbrake diturunkan semasa nak mulakan perjalanan dan naikkan handbrake selepas sampai ke satu tempat.. Moga-moga kejadian seperti ini tak berulang l

1 Comment:

  1. cik gha said...
    xpe, lame2 steady la...pasni leh la naik kete baru blk phg...ngeeee~~~

Post a Comment



 

blogger templates | Make Money Online