Sunday, October 9, 2011

Tugas Oh Tugas

Aku bercuti panjang sepanjang majlis perkahwinan aku berlangsung. Hampir 10 hari aku bercuti untuk menyiapkan segala persiapan..Mind set aku hanya majlis sahaja...So yang lain aku tolak ketepi dulu..Tinggalkan tugasan dan students.Aku telah berikan tugasan kepada mereka sebelum aku bercuti..Aku telah planning awal, supaya mereka tidak leka sebab final exam semakin hampir.. Aku ada 2 minggu lg sebelum majlis bertandang berlangsung..Kelas tambahan diadakan untuk memantapkan lg ilmu di dada mereka...Fuh...full class..Baru balik dr bercuti, terus adakan kelas..

Kemudian aku berusaha juga untuk menyiapkan SPSS yang telah diberikan sebelum aku berkahwin...Itu tak menjadi masalah sebab SPSS yang simple...Jadi aku hanya mengambil masa satu hari saja untuk menyiapkannya. Menjaga budak periksa juga amat membosankan. Time tuh exam dah bermula. Huh...Kemudian aku perlu ke setapak dengan Ketua akademik untuk meminjamkan kalkulator saintifitik untuk student yang istimewa. Sepanjang perjalanan aku ke Setapak, aku mendapat panggilan dari Uitm Pahang untuk menghadiri interview.Berbelah bagi rasanya. Banyak tugasan yang belum selesai, memikirkan cuti dibekukan, sibuk untuk menguruskan majlis bertandang, dan student nak exam..banyak betul dugaan. Sory for my beloved students sebab tak dapat menemani you all menjawab exam, sebab majlis saya berlangsung keesokannya harinya. Saya berdoa dari jauh, semoga you all dapat menjawab sehabis baik..Ingatlah pesanan saya sebelum ini...Tugas ini adalah satu amanah dan tanggungjawab yang perlu kita laksanakan...Lakukanlah dengan ikhlas walau seberat mana tugas yang kita pikul...Mudah2 an tugasan aku nih diberkati oleh Allah...

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates | Make Money Online