Sunday, January 23, 2011

Banyaknya aku nak tulis dalam blog nih....Bermacam-macam perkara berlaku sepanjang aku tak menulis kt sini..Disebabkan aku kebzan, jadi aku tak sempat menulis. Tido ku hanya 3-4 jam sehari. Memang penat. Tapi nak buat macam mana nak kahwin nih, kenalah berkorban sikit, cari duit lebih. Terima kasih yer cik gha, bagi projek kat kyus..Bila dh dapat habuan(kalau banyak mior tomyam kalau sikit ikutlah mana-mana yang padan dengan habuannya yer).Hihihi.

Alhamdulillah, akhirnya aku dapat keja baru. Dapat jugaklah aku nak menimba pengalaman. Yang bestnya interview aku very simple. Mungkin rezeki aku kot. Just tanya boleh mengajar dalam bI, nak gaji berapa n bila boleh start bila? Padahal sebelum tuh bapak aku gelisahnya..hanya ada 3 org saja..dan aku yg last dtg..tapi penginterviewpun x dtg lagi..So, tggu punya tunggu lbh la setengah jam, akulah kalau org lain aku tak tau la pulakkan sebab diaorang dtg awal dari akukan,,Tiba-tiba aku mals nak beramah mesara…bila penginterview sampai, aku yang dipanggil dulu…Interview is not formallah. Akhirnya aku dapat jugak…Barulah pastuh berkenalan antara satu sama lain...

Lepas interview, ada 1 mggu lagi aku keja kat BLT Logistics. Sedih jugak rasa. Bila pkkan masa depan baik aku terima. So sebelum aku kerja aku kena balik kg dl ambik semula baju2 kurung aku yang dah lama tersimpan dalam bilik aku kt kg. Sebb kat sini semua blouse je, sebab aku pergi kerja pakai blouse n seluar. Tak pernah langsung aku pergi kerja pakai baju kurung. Nanti org ckp aku mimpi disiang hari lak.

Disebabkan aku masih ada masa dalam seminggu lagi, aku menghabiskan masaku di negeri perak nih..Esoknya aku pergi Kuala Kangsar, membeli barang2 yang x cukup. Bila dh dok seremban payah pulak aku nak kesana...High cost...Hi3. So membeli belah sakan aku. Bila di opis aku kena settlekan semua kerja-kerja ku sebelum aku serahkan pada org lain..Hari terakhir aku bekerja di BLT company belanja makan. Suruh pilih tempat lg....Apa lagi aku pilih Garden Seafood. Nak makan ayam kampung aku kurang minat. Menu-menu semua aku yang pilih..Memang bestlah. Balik opis lak bos tanya nak gaji tak. aku tak kisah pun sbnrnya.Last2 bos bank in terus...Yang best aku dapat saguhati, separuh dari gaji aku jugaklah....Best2...sebab bila kt tempat baru nih banyak nak kena guna duit. Nak beli itulah, inilah, umh sewa lg...Apapun terima kasih bos.


:: Tanjong Malim, kau dalam ingatanku, aku akan kembali lg untuk seketika nanti

1 Comment:

  1. cik gha said...
    nanti dh duk sane jgn lupe org di sini..yg duit upah wt keje tu, maybe lmbt sket la dpt kot..xpe kan???

Post a Comment



 

blogger templates | Make Money Online