Monday, January 31, 2011

Bila Usia Meningkat

Bila usia makin meningkat, aku terasa kekosongan. Kenapa yer? Akupun tak pasti. Aku rasa hidup ini penuh kebosanan. Bosankah hidup aku ini?? Bukan aku tak bersyukur tetapi aku rasakan seolah-olah sepi rasanya hidup ini. Walaupun aku pernah mengalaminya ketika aku di Putrajaya, keadaan seperti itu, aku alami lagi sekali lagi. Kenapa dan kenapa?? Bolahkah aku hidup seperti ini? Owh..Cepatlah masa berlalu. Aku tak sanggup rasanya untuk melaluinya.

Bila usia makin meningkat ini, aku rasa seolah-olah aku makin sensitif, perasa, semuanya ada. Kenapa yer. Adakah disebabkan perubahan fasa. Akupun tak pasti. Aku bukan pakar mengenai bab itu. Yang pasti aku amat perasa sekarang.

Bila usia makin meningkat, aku selalu merindui kampung halaman. Kenapa dan kenapa? Dulu aku tidak begitu. Sebulan sekalipun aku payah nak balik. Tapi sekarang aku menghitung hari untuk pulang ke kampung. Tidak kira lama atau sekejap. Aku tak pasti. Aku merasakan aku perlu menghabiskan masa bersama keluarga. Owh..aku merindui saat-saat itu. Kalau boleh aku ingin terbang pulang ke kampung sekarang. Aku merindui semua itu. Masa itu Emas bagiku, bila kau pulang ke kampung.

Bila usia makin meningkat, banyak yang aku fikirkan. Masa depanku, arah tujuku. Bagaimana?? Aku tak dapat gambarkan bagaimana? Masih samar-samar kurasakan. Beginikah hidup ini. Rintihan seorang perempuan, seorang anak.

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates | Make Money Online