Friday, December 28, 2012

Akhirnya...


12/10/12

Jam 3 pagi bayiku tersedar. Lama rasanya sebab dh lama tak minum sejak dibawa naik. Owh tapi bayiku kurang minum aku tidak tahu kenapa. Mungkin susunya x ada. Menangispun kurang nak dibandingkan dengan bayi-bayi yang lain disini. Gelisah jugak aku dahlah aku keseorangan. Tapi dia tak mau tidu, aku sampai tersengguk-sengguk meriba bayiku. Jam 6 lebih baru dia nak tido. Fuh apa lagi aku terus tido, sampai jam 8. Aku tak sabar nak pulang. Mungkin hari ini aku akan pulang. Bayi aku dimandikan oleh jururawat pelatih. Diam je, tak seperti bayi-bayi yang lain. Tak menangispun. Kemudian terus tido tanpa mengisap susu. Lama betul aku nak menunggu doktor, nak mengesahkan aku boleh pulang hari ini. Akhirnya salotip diperutku dibuka, maknanya aku boleh pulang. Disebabkan hari jumaat dan kebetulan dah 10 lebih baru aku tahu, jadinya aku suh husbandku ambik petang. Tak sabar nak pulang rasanya. Dah 5 ari di hospital.  Jam 3 husband dan parents datang. Husbandku menguruskan prosedur keluar.Jam 4 aku pulang kerumah. Terasa lambat perjalanan, maklumlah husbandku bawak berhati-hati takut denyutan diperutku. Jam 5 baru sampai ke rumah. Dirumah aku duduk di bahagian tamu dua, depan tv,luas sikit. Taklah rasa rimas. Malam husband temankan aku tido diluar bergilir dengan ma.



0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates | Make Money Online